Alpe d'Huez

Op 29 mei 2024 gaan 25 leerlingen van de VSO afdeling van de Mackayschool naar de Alpe d’Huez in Zuid-Frankrijk.  Wij willen inzetten op mogelijkheden en het verleggen van grenzen, samen met de leerlingen. Daarom gaan we fietsend deze beroemde berg beklimmen.

De organisatie van dit grote project draait al op volle toeren, zo zijn wij in januari gestart met trainen. Wekelijks mogen wij onder begeleiding trainen bij Civitas in Meppel. Heel fijn dat dit daar kan!

Flyer Alpe d'Huez
Update van de reis

27-05-2024;
Vanmorgen in alle vroegte zijn de leerlingen en leerkrachten met de bus vertrokken richting Frankrijk. Dit had nog wel wat voeten in aarde want de aanhanger achter de bus was te klein voor het aantal fietsen. Met hulp van een aantal sterke ouders zijn er passagiersstoelen uit de bus verwijderd zodat de fietsen op een veilige en voorzichtige manier vervoerd kunnen worden. Dank daarvoor! Alle leerlingen waren er keurig op tijd, maar door de aanpassingen in de bus zijn we een uurtje later dan gepland vertrokken.We zijn dus op weg!!!